ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη μονάδα που έχει όλα τα
χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Στόχος της είναι να βοηθήσει τα παιδιά να
διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να τα διαπαιδαγωγήσει με τον
καλύτερο δυνατό τρόπο και να τα προετοιμάσει να ενταχθούν ομαλά στην
κοινωνία. Έτσι, η καλλιέργεια ουσιαστικών ανθρώπινων δεξιοτήτων, όπως
είναι ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, καθώς και η
εδραίωση της πολιτισμένης συμπεριφοράς στη ζωή, της αλληλεγγύης και της
δημοκρατίας, έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία.

Ο σχολικός κανονισμός που ακολουθεί έχει ως στόχους:

. να ενημερώσει τους/τις μαθητές/τριες για σημαντικούς κανόνες και αρχές
λειτουργίας του σχολείου.
. να θέσει τα όρια και τους κανόνες συμπεριφοράς, που αποτελούν τις
προϋποθέσεις διαμόρφωσης του κατάλληλου παιδαγωγικού και διδακτικού
κλίματος για την επίτευξη των στόχων και των αξιών που το σχολείο θέλει
να καλλιεργήσει.
. να συμβάλει στην απρόσκοπτη συνεργασία των μελών της σχολικής
κοινότητας.


1. ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1.1 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ, ΑΡΓΟΠΟΡΙΕΣ, ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
ΜΑΘΗΤΩΝ

1.1.1 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 8:15 π.μ. Η προσέλευση στο σχολείο
πρέπει να είναι έγκαιρη, πριν από το χτύπημα του κουδουνιού. Η πρωινή
παράταξη, η προσευχή, οι ανακοινώσεις κ.λ.π. αποτελούν μέρος του σχολικού
προγράμματος.

1.1.2 ΑΡΓΟΠΟΡΙΕΣ

Οι μαθητές/τριες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ωράριο του καθημερινού
σχολικού προγράμματος, καθώς και κάθε άλλου είδους σχολικών
εκδηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση αργοπορίας των μαθητών/τριών η
Διεύθυνση του σχολείου πρέπει να ενημερώνεται από τους κηδεμόνες τους.


Ειδικότερα, οι πρωινές καθυστερήσεις προκαλούν σοβαρό πρόβλημα στη
λειτουργία του σχολείου και για το λόγο αυτό η συχνή επανάληψή τους
αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται.

Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται σε τακτά χρονικά
διαστήματα από τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς των τμημάτων για
επαναλαμβανόμενες ή συστηματικές αργοπορίες των μαθητών/τριών.

1.1.3 ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Σε περιπτώσεις απουσίας καθηγητών/τριών οι μαθητές/τριες είτε παραμένουν
στις αίθουσές τους είτε μετακινούνται στον αύλειο χώρο του σχολείου
εποπτευόμενοι πάντοτε από εφημερεύοντα ή άλλον/η καθηγητή/τρια.

1.1.4 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Η κανονική αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο γίνεται αμέσως
μετά το χτύπημα του κουδουνιού για τη λήξη της έβδομης διδακτικής ώρας
(2.10 μ.μ.). Ενδιαμέσως υπάρχει δυνατότητα αποχώρησης μαθητή/τριας από
το σχολείο μόνο όταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα (υγείας ή παρόμοιο) ή
προσκομίσει ο/η μαθητής/τρια σχετικό σημείωμα υπογεγραμμένο από τον
κηδεμόνα με το οποίο να αιτιολογείται επαρκώς η πρόωρη αποχώρηση. Στην
περίπτωση αυτή ενημερώνονται οι κηδεμόνες από τη Διεύθυνση του σχολείου
και ο/η μαθητής/τρια φεύγει από το σχολείο, αφού ενημερώσει τον/την
απουσιολόγο του σχολείου. Σε καμία άλλη περίπτωση δεν επιτρέπεται η
έξοδος μαθητή/τριας από το σχολικό χώρο χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση.

1.2. ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1.2.1 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Το πολιτισμένο και ευχάριστο κλίμα στο σχολικό χώρο θεωρείται αναγκαία
προϋπόθεση για την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές/τριες πρέπει να
φροντίζουν να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου. Πιο
συγκεκριμένα:

. απαγορεύονται οποιουδήποτε είδους φθορές και βανδαλισμοί στη σχολική
περιουσία. Οποιαδήποτε φθορά , ελέγχεται πειθαρχικά και η δαπάνη
βαρύνει τον/την μαθητή/τρια που την προκάλεσε.
. απαγορεύεται να αναγράφεται οτιδήποτε στους τοίχους ή στα έπιπλα του
σχολείου (υβριστικά σχόλια, συνθήματα κ.λ.π).



. απαγορεύονται φαγητά και αναψυκτικά στην τάξη.
. όλα τα απορρίμματα τοποθετούνται στους κάδους.


Όλα τα παιδιά και κυρίως οι Μαθητικές Κοινότητες μπορούν να αναλάβουν
πρωτοβουλίες για την υγιεινή και αισθητική αναβάθμιση του σχολικού
περιβάλλοντος σε συνεργασία με τους καθηγητές και τη Διεύθυνση.

1.2.2 ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ

Η καθαριότητα των αιθουσών διδασκαλίας ελέγχεται από δύο επιμελητές που
ορίζει εκ περιτροπής, ανά εβδομάδα, ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός της
τάξης. Οι επιμελητές/τριες της τάξης φεύγουν πάντα τελευταίοι από την
αίθουσα διδασκαλίας, αφού φροντίσουν:

. να καθαρίσουν τον πίνακα
. να τακτοποιήσουν τυχόν ατέλειες της αίθουσας
. να ανοίξουν τα παράθυρα για τον αερισμό της αίθουσας


Επιπλέον, αναφέρουν άμεσα στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του
τμήματος οποιαδήποτε φθορά επισημάνουν στο χώρο της αίθουσας.

1.3 ΑΠΟΥΣΙΕΣ

1.3.1.ΟΡΙΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ

Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών ορίζεται από τη νομοθεσία ως καθήκον
και χαρακτηρίζεται επαρκής ή ελλιπής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο
των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Μαθητές/τριες με επαρκή φοίτηση γίνονται δεκτοί στις προαγωγικές και
απολυτήριες εξετάσεις περιόδου Μαΐου –Ιουνίου, ενώ όσων η φοίτηση
χαρακτηρίζεται ελλιπής, παραπέμπονται σε προφορική και γραπτή εξέταση το
Σεπτέμβριο. Μαθητές/τριες που η φοίτησή τους χαρακτηρίζεται ως
ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στη ίδια
τάξη.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση ενός μαθητή όταν:

1. το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις 64 ανεξάρτητα από το λόγο
στον οποίο οφείλονται.


2. το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις 114 με την προϋπόθεση ότι
οι πάνω από τις 64 θα είναι όλες δικαιολογημένες.

3. το σύνολο των απουσιών του είναι πάνω από 114 αλλά όχι πέραν των 164
με την προϋπόθεση ότι όλες οι πάνω από τις 64 είναι δικαιολογημένες, η
διαγωγή του μαθητή κοσμιότατη και η ο γενικός μέσος όρος όλων των
προφορικών βαθμών των τριών τριμήνων είναι τουλάχιστον 15

Ελλιπής χαρακτηρίζεται η φοίτηση ενός μαθητή όταν:

1. το σύνολο των απουσιών του είναι πάνω από 114 αλλά όχι πέραν των 164
με την προϋπόθεση ότι όλες οι πάνω από τις 64 είναι δικαιολογημένες, και
δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης παραγράφου (δηλαδή
διαγωγή κοσμιότατη και Γενικός Μέσος Όρος προφορικής βαθμολογίας
τουλάχιστον 15).

2. το σύνολο των απουσιών του είναι πάνω από 164 αλλά όχι πέραν των 214
με την προϋπόθεση ότι όλες οι πάνω από τις 64 είναι δικαιολογημένες, η
διαγωγή του μαθητή κοσμιότατη και η ο γενικός μέσος όρος όλων των
προφορικών βαθμών των τριών τριμήνων είναι τουλάχιστον 15

(ο χαρακτηρισμός στην περίπτωση αυτή γίνεται με ειδική πράξη του
Συλλόγου).

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση ενός μαθητή όταν σημείωσε πάνω από
64 απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Η ευθύνη για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών
βαρύνει εξ ολοκλήρου τους κηδεμόνες τους. Οι κηδεμόνες ενημερώνονται
εγγράφως ανά μήνα με επιστολή από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του
τμήματος για τις απουσίες των μαθητών/τριών, όταν αυτές στο σύνολό τους
ξεπεράσουν το όριο των 30. Απουσίες σε γιορτές και εκδηλώσεις του σχολείου
καταχωρούνται στα απουσιολόγιο. Οι απουσίες καταγράφονται και στους
ελέγχους προόδου.


1.3.2 ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ

Οι κηδεμόνες μπορούν να δικαιολογήσουν δέκα (10) μέρες όλο το χρόνο και
όχι περισσότερες από δύο (2) συνεχόμενες κάθε φορά, αυτοπροσώπως, με
αίτησή τους, μέσα σε δέκα (10) μέρες από την επιστροφή των μαθητών/τριών.


Πάνω από δύο (2) συνεχόμενες μέρες δικαιολογούνται με γνωμάτευση
γιατρού και αίτηση, αυτοπροσώπως, κάθε φορά από τον κηδεμόνα και μόνο
μέσα σε δέκα (10) μέρες.

Δεν μπορούν να δικαιολογηθούν απουσίες:

. διακεκομμένες κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος, καθώς και
η πρώτη και η τελευταία ώρα, εάν δεν έχει ενημερωθεί η Διεύθυνση του
σχολείου
. από ομαδική απομάκρυνση των μαθητών/τριών (π.χ. αποχή)
. από αποβολή


1.3.3 ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΟΙ

Οι απουσιολόγοι της τάξης (τακτικός και αναπληρωτής) ορίζονται από τον
υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος με βάση τη βαθμολογία κατά τη
διάρκεια του προηγούμενου διδακτικού έτους. Οι απουσιολόγοι
συνεννοούνται και ορίζουν τις μέρες που ο καθένας τους θα εκτελεί τα
συγκεκριμένα καθήκοντα. Σε περίπτωση απουσίας του προκαθορισμένου
απουσιολόγου, το απουσιολόγιο αναλαμβάνει ο/η άλλος/η απουσιολόγος. Σε
περίπτωση απουσίας και των δύο, το απουσιολόγιο αναλαμβάνει o/η τρίτος/η
σε επίδοση μαθητής/τρια.

Οι απουσιολόγοι παραλαμβάνουν από το γραφείο των καθηγητών κάθε πρωί
το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης. Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας
καταχωρούν τις απουσίες στους απόντες μαθητές/τριες και το φέρνουν στον
καθηγητή της κάθε διδακτικής ώρας για έλεγχο και υπογραφή. Στη λήξη του
σχολικού προγράμματος επιστρέφουν το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης στο
γραφείο των καθηγητών. Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη και
τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου και του βιβλίου ύλης. Η
παραποίηση απουσιολογίου, βεβαίωσης ή άλλου εγγράφου αποτελεί σοβαρό
παράπτωμα.

1.4 ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθητικές κοινότητες, καθαρά παιδαγωγικός θεσμός, που συνδέεται
άρρηκτα με την εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελούν το χώρο για την
ανάπτυξη της μαθησιακής πρωτοβουλίας στο σχολείο. Είναι το κύτταρο της
δημοκρατικής ζωής, όπου με το διάλογο και τη συμμετοχή τους οι
μαθητές/τριες ασκούνται στη δημοκρατική διαδικασία. Όργανα κάθε


μαθητικής κοινότητας είναι η γενική συνέλευση της τάξης ή του τμήματος,
όπου μετέχουν όλοι οι μαθητές/τριες και το 5μελές Συμβούλιο της τάξης που
εκλέγεται από τη γενική συνέλευση της τάξης. Το 5μελές Συμβούλιο της τάξης
έχει τη συλλογική ευθύνη για το συντονισμό και τη λειτουργία της μαθητικής
κοινότητας και αποτελείται από τον πρόεδρο, το γραμματέα, τον ταμία και τα
δύο μέλη. Στις γενικές συνελεύσεις κάθε μαθητική κοινότητα συζητά και
αποφασίζει για τρέχοντα θέματα που την αφορούν. Το Συμβούλιο των
μαθητικών κοινοτήτων εκπροσωπεί τους/τις μαθητές/τριες στη συνεργασία
τους με τους άλλους φορείς του σχολείου.

Το μαθητικό Συμβούλιο το σχολείου αποτελείται από ένα 15μελές
συντονιστικό όργανο, το οποίο εκλέγεται μετά από γενική συνέλευση του
σχολείου και εκπροσωπεί τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου στη
συνεργασία τους με τους άλλους φορείς.

Οι μαθητές/τριες μπορούν να συζητούν όλα τα προβλήματα που
αντιμετωπίζουν με τους υπεύθυνους του σχολείου (υπεύθυνο εκπαιδευτικό
τμήματος, εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, Διεύθυνση του σχολείου) και να
ζητούν τη βοήθειά τους κάθε φορά που αισθάνονται ότι τη χρειάζονται.
Επιπλέον, οι μαθητές/τριες μπορούν να διατυπώνουν οποιοδήποτε αίτημα
σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου επώνυμα, απευθυνόμενοι πρώτα
ιεραρχικά στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό τάξης και κατόπιν στη
Διεύθυνση του σχολείου. Αν επιθυμούν να απευθυνθούν στο Σύλλογο των
διδασκόντων καθηγητών, το πενταμελές Συμβούλιο τάξης συντάσσει έγγραφο,
που το υποβάλλει αρχικά στη Διεύθυνση του σχολείου και στη συνέχεια
διαβιβάζεται από τη Διεύθυνση του σχολείου στο Σύλλογο των διδασκόντων.

1.5 ΚΥΡΩΣΕΙΣ – ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να είναι σύστοιχη με τις γενικές
αρχές, τις αξίες και τους κανόνες του σχολείου. Η παραβίαση των κανόνων
αυτών συνεπάγεται ποινές, όπως:

α) Προφορική παρατήρηση

β) Προφορική επίπληξη

γ) Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής/τρια
παρουσιάζεται με τον καθηγητή/τρια στη Διεύθυνση του σχολείου και


γνωστοποιεί το γεγονός. Επιπλέον, η αποβολή καταγράφεται στο Ποινολόγιο
του σχολείου.

δ) Αποβολή από τα μαθήματα από 1 έως 5 μέρες. Η αποβολή καταγράφεται
στο Ποινολόγιο του σχολείου.

ε) Αναγκαστική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

στ) Μείωση διαγωγής, ανάλογα με τη σοβαρότητα των στοιχείων και με
απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων.

Ενδεικτικά, αναφέρονται είδη παραπτωμάτων που επισύρουν τον πειθαρχικό
έλεγχο:

. αδικαιολόγητα καθυστερημένη άφιξη στο σχολείο
. αταξία κατά την πρωινή σύνταξη στην αυλή και έλλειψη προσοχής ή αταξία
όταν ο Διευθυντής του σχολείου ή άλλος εκπαιδευτικός κάνει ανακοινώσεις
στους μαθητές.
. αδικαιολόγητη παραμονή στους διαδρόμους ή στην αυλή εκτός από τις
ώρες των διαλειμμάτων
. αταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας
. απασχόληση κατά τη διδασκαλία άσχετη με το διδασκόμενο μάθημα
. συμμετοχή σε ομαδικό παράπτωμα
. αυθαίρετη απουσία σε ενδιάμεση ή τελευταία ώρα του σχολικού
προγράμματος
. έξοδος από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια
. ασέβεια ή απείθεια σε εκπαιδευτικό
. απρεπής συμπεριφορά προς συμμαθητή (απειλή, χλευασμός, βάναυσος
αστεϊσμός, εξύβριση, προσβολή, άσκηση κάθε μορφής βίας κ.λ.π.)
. φθορά/ζημιά στο κτήριο ή τις εγκαταστάσεις του σχολείου
. φθορά ή υπεξαίρεση αντικειμένων
. αντιγραφή κατά τη διάρκεια γραπτής εξέτασης


1.6 ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΒΑΘΜΟΙ ΤΡΙΜΗΝΩΝ

1.6.1 ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Οι μαθητές/τριες στα δύο πρώτα τρίμηνα εξετάζονται υποχρεωτικά σε μία
ωραία γραπτή δοκιμασία (πρόχειρο διαγώνισμα). Τα πρόχειρα διαγωνίσματα
μπορεί να είναι απροειδοποίητα στο μάθημα της ημέρας ή προειδοποιημένα,


όταν αφορούν επανάληψη μιας ευρύτερης ενότητας. Οι ωριαίες γραπτές
εξετάσεις των μαθητών/τριών δεν υπερβαίνουν τις τρεις ανά εβδομάδα.

Επιπλέον, εκτός από τα πρόχειρα διαγωνίσματα οι μαθητές/τριες
υποβάλλονται σε ολιγόλεπτες γραπτές εξετάσεις κατά την κρίση των
εκπαιδευτικών. Οι εξετάσεις αυτές γίνονται χωρίς προειδοποίηση των
μαθητών/τριών και μπορεί να αφορούν 1-4 μαθήματα κάθε μέρα. Τα θέματα
επιλέγονται από το μάθημα της ημέρας.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές/τριες λαμβάνουν μέρος στις
γραπτές προαγωγικές (για την Α’ και Β’ τάξη) ή απολυτήριες (για τη Γ΄ τάξη)
εξετάσεις περιόδου Μαΐου – Ιουνίου. Στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες
δεν συγκεντρώσουν επαρκή βαθμολογία για να περάσουν την τάξη ή στην
περίπτωση που η φοίτησή τους είναι ανεπαρκής, παραπέμπονται για
προφορική και γραπτή εξέταση στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.

1.6.2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κάθε μαθητής/τρια αξιολογείται από την προφορική εξέταση στο μάθημα της
ημέρας, τη συμμετοχή στην καθημερινή εργασία της τάξης, τη συνολική
δραστηριότητά μέσα στην τάξη, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το
μάθημα, τα αποτελέσματα της επίδοσης στις ωριαίες και ολιγόλεπτες γραπτές
δοκιμασίες, καθώς και από τα αποτελέσματα της επίδοσης στις γραπτές
προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος κάθε διδακτικού έτους.

1.6.3 ΒΑΘΜΟΙ ΤΡΙΜΗΝΩΝ

Οι έλεγχοι προόδου επιδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών/τριών μετά το
πέρας του Α΄ και του Β΄ τριμήνου και μετά το πέρας των προαγωγικών ή
απολυτήριων εξετάσεων.

Οι κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται για την πρόοδο των
μαθητών/τριών, εκτός από τη ημέρα παράδοσης των ελέγχων, σε
συγκεκριμένη μέρα και ώρα κάθε εβδομάδα, που ορίζεται από τον κάθε
εκπαιδευτικό.

1.7 ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Η συμμετοχή στις εκδρομές του σχολείου, με μεταφορικό μέσο, γίνεται μόνο
μετά από γραπτή συναίνεση των κηδεμόνων. Οι μαθητές/τριες που
συμμετέχουν σε εκδρομές πρέπει να τηρούν τις εντολές των εκπαιδευτικών


συνοδών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκτός από τον εαυτό τους εκπροσωπούν
και το σχολείο.

2. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από σεβασμό στην
προσωπικότητα των συμμαθητών/τριών τους, των εκπαιδευτικών, καθώς και
στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής,
σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής, σύμφωνα με την πολιτική αντι-βίας
που εφαρμόζεται στο σχολείο. Το σχολείο μας λειτουργεί με γνώμονα την
αρμονική συμβίωση όλων για αυτό και ακολουθούμε δράσεις πρόληψης κατά
της σχολικής βίας και τη συμβουλευτική και παραινετική μέθοδο σε
περίπτωση που παρατηρηθούν τέτοια περιστατικά.

2.1 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Ο αλληλοσεβασμός καθώς και ο σεβασμός του διδακτικού χρόνου αποτελούν
βασικές προϋποθέσεις που ευνοούν τη μαθησιακή διαδικασία και την
απρόσκοπτη συνεργασία μέσα στην τάξη. Η παραπάνω αρχή παραβιάζεται
από συμπεριφορές που διακόπτουν και ενοχλούν την εξέλιξη του μαθήματος,
όπως:

. συνομιλίες μαθητών/τριών, όταν δεν έχει ζητηθεί από το/τη
διδάσκοντα/ουσα εκπαιδευτικό η συνεργασία σε κάποιο θέμα
. σχολιασμός των απόψεων των συμμαθητών/τριών, χωρίς να έχει ζητηθεί ο
λόγος από το/τη διδάσκοντα/ουσα
. απάντηση σε ερωτήματα που τίθενται στην τάξη, χωρίς να έχει δοθεί ο
λόγος από το/τη διδάσκοντα/ουσα
. αλλαγή θέσης, χωρίς τη συγκατάθεση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού με τη
συνεργασία του οποίου καθορίζονται και αποτυπώνεται σε ειδικό
διάγραμμα. Αλλαγές θέσεων γίνονται σε αραιά χρονικά διαστήματα πάλι με
τη συνεργασία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού
. μη έγκαιρη προσέλευση στην τάξη μετά από διάλειμμα


Επιπλέον, οι μαθητές/τριες:

. οφείλουν να προετοιμάζουν με συνέπεια και υπευθυνότητα την
καθημερινή εργασία που ανατίθεται για το σπίτι, η οποία είναι επανάληψη,
συμπλήρωμα ή προέκταση της εργασίας στην τάξη


. πρέπει να έχουν οργανωμένα και τακτικά τα τετράδια και τις σημειώσεις
τους
. στη διάρκεια οποιασδήποτε γραπτής δοκιμασίας πρέπει να αξιοποιήσουν
αποκλειστικά τις δικές τους γνώσεις και δυνατότητες και να υπακούουν στις
υποδείξεις των εκπαιδευτικών
. πρέπει να προσέχουν και να σέβονται τα σχολικά βιβλία. Δεν δικαιολογείται
σε καμιά περίπτωση οποιαδήποτε φθορά ή καταστροφή τους.
. πρέπει να επιδίδουν στους κηδεμόνες τους τις γραπτές ανακοινώσεις που
τους αποστέλλει η Διεύθυνση του σχολείου ή ο Σύλλογος Γονέων και
Κηδεμόνων
. σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού παραμένουν στην αίθουσα
διδασκαλίας χωρίς να προκαλούν ανησυχία και να ενοχλούν τις
παρακείμενες τάξεις. Στον αντικαταστάτη εκπαιδευτικό, που επιτηρεί την
τάξη, οι μαθητές/τριες συμπεριφέρονται όπως σε ώρα μαθήματος


2.2 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Οι μαθητές/τριες στη διάρκεια του διαλείμματος οφείλουν να
συμμορφώνονται στις υποδείξεις των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν.
Ειδικότερα, πρέπει να τηρούνται τα ακόλουθα:

. κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές/τριες βγαίνουν από την
τάξη.
. απαγορεύονται τα σπρωξίματα, το τρέξιμο και τα παιχνίδια με μπάλα γιατί
υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος.


2.3 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι γιορτές και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο
σχολείο θεωρούνται αναπόσπαστο τμήμα της μαθησιακής διαδικασίας και γι΄
αυτό η συμμετοχή των μαθητών/τριών κρίνεται αναγκαία και υποχρεωτική. Οι
μαθητές/τριες στις εκδηλώσεις του σχολείου πρέπει να συμπεριφέρονται
ευπρεπώς και να εξασφαλίζουν κλίμα πολιτισμένο, που δείχνει σεβασμό, τόσο
σε όσους ετοίμασαν το πρόγραμμα, όσο και σ΄ εκείνους που το
παρακολουθούν.

2.4 ΑΜΦΙΕΣΗ


Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και
ευπρέπεια και να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης και εκζήτησης. Στο
μάθημα της φυσικής αγωγής απαιτείται αθλητική περιβολή.

2.5 ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΔΗ

Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων
(mp3 players, computers, κ.λ.π.) σε όλους τους χώρους του σχολείου. Η
επικοινωνία με το σπίτι των μαθητών/τριών σε λόγους έκτακτης ανάγκης
γίνεται μόνο από το σταθερό τηλέφωνο του σχολείου.

Απαγορεύεται η φωτογράφηση ή η βιντεοσκόπηση με κάθε είδους μέσο σε
όλους τους χώρους του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού
προγράμματος. Κάθε παράβαση, ιδίως όταν προσβάλλει τα δικαιώματα των
άλλων μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και γενικότερα των μελών της
σχολικής κοινότητας, θεωρείται σοβαρό παράπτωμα και έχει ανάλογες
κυρώσεις.

Τέλος, οι μαθητές/τριες οφείλουν να φροντίζουν τα προσωπικά τους
αντικείμενα. Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα αντικείμενα
και μεγάλα χρηματικά ποσά. Επιπλέον, στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες
βρουν κάποιο αντικείμενο το παραδίδουν στη Διεύθυνση του σχολείου.

2.6 ΚΑΠΝΙΣΜΑ

ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ, γιατί βλάπτεται σοβαρά η υγεία των μαθητών/τριών.